Summa sidvisningar

lördag 16 oktober 2010

SEGT FISKE

Har under veckan varit ute på en kortare tur på ett av mina småställe.
Har inte blivit tid till så mycket fiske pga allt annat. Efter att ha varit utomlands 4,5 månader så finns det en del hemma som behöver fixas. Bil, hus etc etc.

Solen sken , vattnet var kristallklart och nivån var låg som om det var högsommar.
Jag hade en väldigt tam följare som inte ens bemödade sig med att hugg hur jag än försökte. En stund senare hade jag en ganska fin gädda som lite halvtamt försökte hugga betet. Efter en miss så brydde den sig inte mer.

Detta stämmer ju ganska bra med informationen jag fått från andra jag pratat med.
Fisken är just nu inne i en liten svacka. Kanske pga kylan?

Har också börjat med att jaga betesfisk till mete/ismete. Som vanligt är detta allt annat än lätt.
Igår var jag iväg och tömde 2 mörtstugor. Nr 1 var helt tom.
När jag sen skulle tömma nr2 så blev jag förvånad eftersom att linan var jättespänd?
När jag la i den för 2 dagar sen var den inte det……..
När jag började dra i linan så såg jag plötsligt en jättevirvel precis ovanför mörtstugan?

Hmmmm, jag blev lite förvånad men sen glömde jag det. Upp kom stugan och där fanns ganska mycket mört. När jag tittar lite mer noga så ser jag att flera är döda och vissa är halvdöda? De ser ut som om dom blivit attackerade av en gädda?
Kan det vara så att en gädda varit inne i stugan eller att en gädda varit utanför och lyckats tugga på mörtarna? Verkar så!!
Nu vet jag var jag skall meta gädda nästa gång!!!

SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 41
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 79
Årsbästa (Gädda): 7,2 kg 100828
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar