Summa sidvisningar

fredag 22 oktober 2010

101022 NYA MÖRTARNA FUNKAR BRA

Kunde inte hålla mig…….
Med så mycket nya mörtar så blir man ju lite metsugen. 

Det blev en snabbis idag med ;-)


Väl på plats så riggade jag spöna och lät flötena glida iväg med vinden.
När jag tyckte att dom landat på ett bra ställe så aktiverade jag baitrunnerfunktionen och började vänta.

Behövde inte vänta så länge innan ena flötet dök och baitrunnern började knarra ordentligt. Mothugg och fast fisk. Fast fin fisk!!!!!

Det dröjde ett ganska bra tag innan jag kunde se fisken då den högg på ganska lång lina.
Kände att den verkade ganska fin.
Efter ett par mindre rusningar kunde jag dock landa den med ett gälgrepp.
Fisken var perfekt krokad!


Jag säckade den ett par minuter innan jag körde vägning , mätning och fotografering.

6,5kg på 90cm. En fin grov fisk!!
Senaste turerna har gett fisk i riktigt bra storlek. TREVLIGT!!!
Efter det fick den simma hem igen helt oskadd.

Känns som om min 10+ är inom räckhåll…………

SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 44
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 83
Årsbästa (Gädda): 7,2 kg 100828
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar