Summa sidvisningar

fredag 29 maj 2009

090528 Dubbel fiskelycka

Planen idag var att sticka iväg till ett ställe där det garanterat finns 10+ gäddor tillsammans med Daniel.
Dock blev det inte som planerat men det blev ändå en trevlig fisketur!
Jag och Daniel hade planerat att sticka vid 8 tiden.
Eftersom jag vaknade lite tidigare än det så tog jag en liten minitur till M-ån för att testa lyckan med mina UL grejor. Vädret var riktigt ruggit med halv storm och regn…..

På första kastet har jag en fin följare på ca 3 kg……..
Går vidare och efter ytterliggare några minuter får jag ett bra hugg (på UL prylar) och efter en ganska rolig fight landar jag en sliten liten gädda som efter ett foto fick simma tillbaka. Bra start!


Efter detta blir det ingen mer fisk på detta stället. Jag hoppar in i bilen och kör nerströms till ett ställe som bara måste hålla stor fisk. Jag har ju faktiskt haft en fin följare här….

Efter ca 10minuter får jag ett riktigt bra hugg (fortfarande UL grejor) och en ganska fin gädda går upp i ytan och ”vältrar” sig. Naturligtvis lossnar den…… Svårt att kroka de lite större gäddorna med så mjukt spö. Vikt ca 3-4kg. Hade varit riktigt trevligt på UL…..

Fiskar av hela sträckan utan ett enda hugg. Byter då till Jerk kitet och det ger inte heller något. Nu kommer Daniel och sluter upp och efter lite snack fram och tillbaka så avbokar vi turen till de där 10+ gäddorna och beslutar oss för en liten kortare tur.

Först körde vi till en del av ån som såg ganska bra ut men det var lite väl igenväxt för att kunna fiskas på ett bra sätt…..

Vi stack då istället vidare till M-sjön. Jag har aldrig fått någon fisk här tidigare men idag skulle det ändras. Redan när vi kom fram till vattenkanten så såg jag dom!!!! GRODYNGEL!!!!!


Trots detta så började vi fiska och ganska omgående fick jag en snipa på min röd-vita Buster. Efter detta blev det ett besök i bilen för att hämta håv och spann.

Efter att ha fångat en 20-30 stycken grodyngel fortsatte fisket. Nu bytte jag till min ”The Duke” som visade sig fungera riktigt bra! Den har riktigt fint häng i vattnet. På ganska kort tid fångade jag 2 st gäddor till samt missade ett par hugg. Inga stora men kul fiske. Pga all växtlighet var man tvungen att fiska VÄLDIGT ytligt vilket ger fräcka hugg. Blir nog fler besök här. Borde ju finnas lite större än denna?


Sammanfattat blev det en ganska kort fiskedag men med fler fångade gäddor än normalt. Trevligt! Dock fortsätter 10+ jakten…….

SKITFISKE PÅ ER!!!!!!!!


Totalt antal fisketurer i år : 60
Antal gäddor: 44
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 12 grader, klart väder, Väldigt blåsigt, vattenstånd -20cm , halvklart vatten , Fisk högg på Röd-vit Buster , The Duke , 4Play 13cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar