Summa sidvisningar

onsdag 27 maj 2009

090526 Jakten på grodyngel fortsätter…..

Blev en kort sväng till Q-sjön med barnen för att försöka hitt lite grodyngel idag innan jobbet. Vinden låg idag på utåt så i vår lilla vik fanns inte ett levande liv…..
Lyckades trots detta fånga en minisnipa på min nya favorit. (röd-vit Buster).


Några kort och sen fick den simma hem igen. Kom gärna tillbaka om typ 10kilo!!

Åkte sen en sväng till andra änden av sjön utan att hitta vare sig grodyngel eller gäddor.

Om någon som läser detta vet var och när man hittar grodyngel så låt mej få veta!!!

Efter fisketuren såg jag att min Buster tappat ett öga, snyft!
Måste jaga tag på lite extraögon. Tror ju inte fisken bryr sig men jag bryr mig och vill inte fiska med en handikappad Buster.

Skitfiske!!!

Totalt antal fisketurer i år : 59
Antal gäddor: 40
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 15-20 grader, klart väder, Blåsigt, vattenstånd ? , halvklart vatten , Fisk högg på Röd-vit Buster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar