Summa sidvisningar

söndag 17 maj 2009

090516 Fisketävling……


Så var det dags för fisketävlingen jag tidigare skrivit om. Förväntningarna var på topp!

Dessa dämpades dock ganska snabbt när jag kom fram till sjön vid 6.30 tiden.
Grabbarna från Fiskekompaniet hade då fiskat sedan igår kväll utan att få något annat än mört…….
När tävlingen sen startade kl 07.00 så insåg jag att det bara var jag och en kille till som hoppades på gädda.
Verkade som om alla andra hade hopp om att få stor karp då majoriteten (typ nästan alla) var proffsmetare……
Verkade dock som att alla blev besvikna…..
Jag testade Jerk samt mete med mört utan resultat. När jag begav mig hemåt (innan tävlingens slut) hade det fångats mört, sarv och en sutare. Inget toppresultat!



Gjorde ett snabb stopp vid ett av mina ”små ställen” (O-ån) på hemvägen.
Började kasta med spinnflugan och fick omgående ett hug av en 2-3 kilosgädda som dock lossnade under tiden som jag letade efter kameran…….
Bytte sen bete till 4 Play 19cm Rainbow Trout (favoriten). Ganska snabbt högg då ännu en gädda som inte lossnade.
Fotografering och sen fick den simma tillbaka.


Synd att ingen av de stora vill hugga……
Jaja jag slapp bli FF!!

Senare på dagen stack jag och metade med grabben. 5-4 till honom i abborrar….. Han börjar bli duktig!!! Jag får passa mig!!

Skitfiske!!
Totalt antal fisketurer i år : 57
Antal gäddor: 37
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 5grader på morgonen , blåsigt, vattenstånd -20cm , klart vatten i ån, spinnfluga, 4 Play rainbow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar