Summa sidvisningar

onsdag 25 februari 2009

090225 M-ån innan jobbet…….


Tog en kort tur in om M-ån innan jobbet. Blir ju inga längre turer då man måste vara på plats då det ljusnar 07.00 och sen sticka vidare till jobbet ca 07.30.

Dock hinner man lite fiske……

Vädret idag var nästan på gränsen….



Jag tvingade mig själv att börja fiska med 4 Play ”skitmört” samt min nya Freestyle firetiger. Annars använder jag ju bara min 4 Play rainbow…..

Efter ca 20 minuters fiske utan napp kunde jag inte motstå att byta till favoriten…..

Efter några kast kom första hugget.

Några sekunder efter att betet landat och jag börjat veva hem ”plaskade” en fisk till precis bredvid betet.

Vevstopp och sen ny hemtagning resulterade i hugg men inget som fastnade…..

Sen var det dags att åka till jobbet …..

Totalt antal fisketurer i år : 22
Antal gäddor: 12
Årsbästa (Gädda): ca5kg 090204
PB (Gädda): 5,6kg 081217

Förhållanden/beten
Temperatur ca 4 grad, halvmörkt, regningt, vattenstånd ca 0cm, halvklart vatten/ 19cm 4play Rainbow /Frestyler Firetiger / 4Play 19cm Skitmört

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar