Summa sidvisningar

onsdag 4 februari 2009

090204 INGA FLER MISSADE MOTHUGG!!!!!

Stack in om F-ån efter jobbet idag.
Direkt när jag kom fram till ån kände jag att det skulle kunna funka bra idag….
Förhållandena kändes perfekta trots kylan och snön.
De första kasten var lite trevande med nya rullen men ganska snabbt insåg jag att denna rullen är en riktig kastkanon!!!
Man kastar ”oändligt” långt. Superskönt!
Redan inom de fem första kasten fick jag en liten snipa. Ett kort på fisk+rulle blev det innan den fick simma tillbaka. Jag körde med mitt 4 play Rainbow med avplockad främre trekrok vilket funkade fint. Gäddan kunde oskadd simma tillbaka. Bra start!!



Efter det fiskade jag mig neråt i ån.
På ett ställe där jag hittills bara fått småfiskar hugger det till riktigt ordentligt…….

Ett ordentligt mothugg (utan den j-la tumtangenten som frikopplar rullen) och så sitter den!!!
Känner direkt att det är en fin fisk!
Hade jag haft gamla rullen hade jag nästan säkert ”klöddat” till det.

Efter en ganska lugn fight kan jag landa en riktigt fet och fin gädda på ca 5 kg med ett gälgrepp.


Pga kylan valde jag att inte väga, mäta osv utan jag tog ett par snabba kort, vilket inte är så lätt med fiskar i denna storleken. Armarna räcker inte riktigt till…..
Efter det fick den simma tillbaka. Eftersom jag bara använder en trekrok blev den helt perfekt krokad ute i käken. Inga skador alls. Det gjorde mig dubbelt så glad!! 

Efter det började jag gå mot bilen samtidigt som jag fiskade av ån.
När jag gått ca 25meter uppströms får jag en gädda till på ca 1,5-2kg. Även den kunde simma tillbaka helt oskadd. Härligt.



På ca 1,5 timme blev det 3 gäddor varav en riktigt fin och stor. Svårt att inviga nya rullen på ett bättre sätt!!!!

Förhållanden/beten:
Temperatur 0 grader, lätt snöfall och ett vattenstånd på ca -15cm (med min egen referenspunkt)
Samtliga fiskar högg på 4Play Rainbow med en trekrok.

Skitfiske på er!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar