Summa sidvisningar

söndag 1 februari 2009

090131 Grymt fiske utan fisk………

Tog idag en förmiddagstur till N-ån. 

Hoppades att det skulle vara bra fiske med tanke på att det inte regnat/snöat på ett bra tag.
Hade även hämtat ut mina nya 4 play på ”posten”.
När jag kom fram insåg jag att allt verkade stämma.
Bra nivå och ganska klart vatten…………….

Jag kopplade på min nya 19cm 4play Rainbow trout för att se hur den såg ut i vattnet.
När jag då gör första kastet och försöker se hur den rör sig i vattnet så hugger en fin gädda som dock lossnar igen….
Lovande start på dagen.

Efter det går jag i rask takt direkt vidare till ett ställe i ån som jag under en tidigare tur hittat och som ser ”bra” ut.

Jag fiskar ett tag utan att känna något alls.

Flyttar mig sen en liten bit uppströms och gör ett kast. Efter några kast har jag ett litet hugg.
Vevar in och kastar direkt ut på exakt samma plats……

PANG!!!!!!!

En mycket fin gädda hugger ordentligt på min 4play.
När jag gör mothugg så lyckas jag (som så många gånger innan) trycka till tumtangenten på min Ambassadeur 5601c JB och vad händer då?

Fisken lossnade såklart och jag fick linresning och förutom det så lyckades linan komma in mellan spolen och gaveln.

IRRITERANDE!!!!!

Detta har hänt mig några gånger innan så nu är det slutfiskat med denna jerkrullen.
Jag hade tidigare samma problem med min lågprofilsrulle.

Har nu bestämt mig för att köpa en dyr, fin, rund Ambassadeur med ”gammal” frikopplingstangent på gaveln som pallar jerkfiske. Finns några att välja på. Fortsättning följer…

Får se vad som händer med min Ambassadeur 5601C JB (som är nästan splitter ny)…… Sälja eller behålla?????

Lite butter och irriterad gick jag vidare och och ytterliggar några meter fram hade jag ännu ett trevligt hugg och en gädda som följde efter fram till mina fötter. Inte lika stor som den jag missade tidigare……

Efter det fiskade jag mig nerströms igen och efter ett tag hade jag kontakt med en gädda som högg lite halvmesigt rakt framör fötterna på mig. Sen blev den rädd och stack.

Provade att byta bete flera gånger under dagen men det enda som intresserade fiskarna var min 4 play Rainbow trout.

Efter det var det dags att åka hemåt.

Trots att detta var 3:e turen till N-ån utan fisk så har jag idag insett att det finns väldigt trevliga gäddor här och att jag kommer att fiska här mycket i framtiden.

Hade jag bara haft en rulle utan tumtangent idag så hade jag kanske haft ett nytt PB…….

Skitfiske på er!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar