Summa sidvisningar

tisdag 25 februari 2014

140221 PLAST Vs GUMMI part 1


På hemvägen från förra passet ringde jag Brink och berättade om vad som hänt.
Plötsligt hade vi bokat fiske på fredagen.
Vi var nog lika svårövertalade båda två :-)

Med tanke på familjer,jobb osv kunde vi bara få ihop en halvdags fiske och valde därför vadare framför båt vilket annars är att föredra. Dock är vadarfiske betydligt bättre än inget fiske så valet var inte så svårt ;-)

Eftersom Brink var ”jerkspölös” och vägrade låna ett jerkspö av mig hade han valt att köra med haspel och gummibeten. Därav överskriften:-)

Jag verkar ju vara den enda här ute i hela vårt gädduniversum som inte fastnat för gummibeten……

Tycker att det verkar riktigt hett på stora djup men inte på grunt fiske. Förlåt alla gummiälskare men för mig är gummi inte något man fiskar med…… Dock är jag inte sämre än att jag kan ändra mig och den dagen jag blir utfiskad av gummi så kommer jag att ändra mig. Snabbt som fan :-)

Kanske idag skulle bli den dagen?????

Väl ute i vattnet laddade jag på min Buster Jerk firetiger och Brink laddade på en Mc Tail med paddel. Inte riktigt gummibete men nästan….

Ganska snabbt hade han en kontakt och lite senare landade han en snipa.
En dålig start för mig men det hämtade jag in ganska snabbt och efter en liten stund var ställningen ändrad.

Förhållandena var precis som på torsdagen, helt jä-la perfekta. Allt kändes såååå rätt…..

Nu hängde Brink på en Real Eel och nästan direkt sög en fin gädda i sig den ”snurrande ålen” ;-)

Dock dröjde det inte länge innan jag landat en lika stor:-)

Nu hade jag landat 4 och Brink 2.
Brink började nu bli orolig och bytte till jerk för att komma ikapp och det lyckades nästan.

När det var dags för hemfärd hade jag landat 5 och han 4.

Ser ut som jag kan fortsätta fiska min Buster Jerk ett tag till ;-)

Trevlig tur med trevligt sällskap. Får nog se upp nästa gång nu när Brink köpt nytt jerkspö som dessutom är jävligt snyggt. Då blir det inte lika lätt vinst ;-)

Kan ju säga att gäddfebern absolut inte blev bättre av denna turen…..

Skitfiske‼!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2014 :4st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2014 : 1st
Övriga fisketurer 2014: 0st
Antal isgäddor 2014: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 8st
Hundraklubbare 2014: 0st
10+ 2014: 0st
Årsbästa 2014(Gädda): 3hg :-)
Hundraklubbare totalt: 20st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen
BÅTREKORD 380an: 8kg 130615 längd 107cm Jörgen
BÅTREKORD Crescent 250: FF

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar