Summa sidvisningar

måndag 28 juni 2010

100626 Sommarfiske

Hade planerat en ordentlig tur nu när jag var hemma under midsommar men efter allt jobb var jag ganska sliten så jag pallade helt enkelt inte……
Istället stack jag iväg på en minitur med en av mina döttrar.
Blev en riktigt mysig fisketur. Hade flera kontakter men huggen var otroligt försiktiga och gäddorna ville inte alls fastna. På en timme hade jag ca 5-6 kontakter.
Testade nya rullen som jag blev helbesviken på….. Vilket skit!! Calcutta…..
Var som att jerka med en Cardinal från 80 talet som inte har en direktverkande backspärr.
Vid vart jerk tappade den ut ca 1 cm lina samt att veven rörde sig lite bakåt. Snygg men kass….. Inte alls som mina Amba! Kommer att returnera den och hoppas att där är något fel på den för annars var den nätt och fin att fiska med. Perfekt som UL jerkrulle trots tumtangent och stillastående linspridare……


Hade en ganska fin följare som tuggade på min 4 play ett par gånger utan att jag lyckades kroka den……
Till sist fastnade dock den här besten på kroken så man slapp ju i alla fall att bli FF :) .


Hade jag haft mer tid så hade jag nog kunnat lura upp något lite större men det får bli nästa gång istället.

SKITFISKE!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 31
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 29
Årsbästa (Gädda): 7 kg 100512
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar