Summa sidvisningar

torsdag 3 juni 2010

100528 HEMMA

Så dök då möjligheten upp att komma hem en sväng och det är ju inget man tackar nej till.
Kul att träffa familjen och även trevligt att kunna fiska lite.
Efter senaste turen så fastnade jag ju lite för regnbågsfärgade beten så under tiden i Tyskland hade jag beställt lite godis som låg hemma och väntade på mig.
4-play 25cm Rainbow
Buster Jerk Shallow runner Wolfcreek Rainbow
Och även ett par extra isdubbar. Säljaren tyckte jag var knäpp men när isen kommer är jag redo!!


När det väl var dags för fiske så hade jag planerat för en ganska hygglig tur innan jobbet.
Planen var att sticka i gryningen.
Jag klev upp tidigt och hoppade in i bilen och gav mig iväg.
På vägen dit körde jag förbi ställen som såg helt magiska ut. Dimman låg som bommul kring vattnet.


Jag var på plats kl 0500.

Väl framme vid vattnet vågade jag knappt börja fiska. Det var här som jag sist fick en på 7,1kg. Nu var planen att med större beten ta större fiskar! Typ något sånt här…


Trots att allt verkade perfekt blev det dock ingen fisk på första stället.
Eller nästa ……
Eller nästa igen…….
Jag provade med 4play.


Funkade inte…………
Jag provade med min nya Mc Tail som för övrigt hade en grym gång. Kommer att bli mycket fiske med denna i framtiden.


Funkade dock inte heller idag………….
Spelade ingen roll hur jag gjorde , jag hade inte ett enda hugg.
Det enda spännade som hände var att när jag stod och fiskade på ett ställe så bröts vattenytan underifrån av något som jag först trodde var en enorm fisk men som sen bara började flaxa och flög iväg?????
Det måste ha varit en stor skarv? Mycket nära kalsongbyte!!

Trots en så seriös satsning blev det alltså inte en enda fisk. Otroligt!

Gjorde sen ett litet försök senare på dagen och hade då ett missat hugg men inget mer.

Någon dag senare var jag ute med kidsen och lyckades då till sist fånga en gigantisk abborre som var flera centimeter lång.

Vilken fiskehelg!!

SKITFISKE PÅ ER!!!!


Totalt antal gäddfisketurer i år : 30
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 28
Årsbästa (Gädda): 7 kg 100512
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden:Klart , ca 3grader. halvklart lågt vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar