Summa sidvisningar

söndag 6 juni 2010

100605 BESÖK I MUNCHEN

Blev ett snabbt besök till Munchen idag innan jobbet. Planen var att försöka komma till en fiskebutik och få lite tips om hur man fiskar i det här landet.

Blev dock besviken på utbudet. Fanns i stort sett inte ett enda jerkbait?
Säljaren i butiken skrattade när han förstod att jag kom från Sverige……….
Man åker inte från Sverige till Tyskland för att fiska gädda tyckte han.

SVERIGE ÄR GÄDDA!!!!!!

Efter lite snack fick jag även veta att reglerna i Tyskland säger att om man fånga en gädda måste man slå ihjäl den? Vilken fin regel…… Gynnar verkligen beståndet.?

Han sa dock att vissa sportfiskare fuskar och släpper tillbaka fisken ändå.

Fick också reda på att ett 3 månaders tillstånd skall kosta 23 Euro och inte 220 som jag fått reda på tidigare. Bara jag har min Svenska licens så kan jag få den översatt till Tyska?

Då jag förklarade att vi inte har någon licens i Sverige så blev han tyst och sa att då var han inte säker på vad som gäller…….

En tysk gädda verkar för tillfället ordentligt avlägsen……..

För att stilla abstinensen har jag beställt 2 fiskefilmer.
Dagbok från Söröya- Fiske efter bla hälle i Norge. Har sett en trailer,verkar grym!
Har också beställt en film om jerkbaitfiske.

To be continued.

Totalt antal gäddfisketurer i år : 30
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 28
Årsbästa (Gädda): 7 kg 100512
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar