Summa sidvisningar

fredag 26 mars 2010

NU SKALL DET FISKAS!!!!!!!!!!!

Har senaste tiden funderat på ett lite styvare jerkspö än mitt Daiwa Luna Predator som ”bara” kastar 125g.
Trots denna kastvikt så har det känts lite svampigt med större beten typ Big Bandit.

Eftersom man inte kunnat fiska så har man haft tid att handla istället…

Efter lite velande så föll valet till sist på ett Strike Pro Contact 2009.
Längd 6.8” kastvikt 180gram.

Anledningen till årsmodell 2009 är att jag föredrar ett grönt spö i en del jämfört med årsmodell 2010 som är blått och tvådelat.

Nu återstod bara att hitta ett spö av denna utgångna modell.

Jag själv lyckades inte så bra med mitt letande men Brink hjälpte till med ett hett tips.

Väl framme i butiken hittade jag efter lite letande spöet och eftersom det var en gammal modell så prutade säljaren ner priset till 800kr.
Ingen var mer nöjd än jag!!! Rätt spö för 800kr istället för ordinarie pris som är/var 1600kr.



Slog även till och köpte 3 Shallow Banditer.


Nu har man allt man behöver (ännu en gång)!

Ni som läser min blogg vet att jag ganska nyligen sålde mina Banditer och då även en tånglake 2 shallow..... En likadan som jag handlat igen.
Som C&R. Samma sak ger glädje flera gånger.


Imorgon skall det fiskas. Vet inte riktigt var men det ordnar sig.
Fick ett hett tips igår som definitivt skall kollas upp.
Vet dock hur jag skall fiska. Jag skall både meta och jerka.
Rapport kommer.

SKITFISKE PÅ MIG!!!!!!!!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 13
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 15
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar