Summa sidvisningar

söndag 14 mars 2010

100313 JERK & ICE

Planen funkade bra.
Efter att ha packat bilen med både is och jerkfiskeprylar begav jag mig iväg för att först försöka leta upp lite öppet vatten.
Efter inte allt för mycket letande hittade jag ett ställe som såg bra ut. Det såg faktiskt jättebra ut. Hade jag vetat det hade jag nog valt att köra jerkfiske hela dagen istället….
F-n vad härligt och stå i solen och få fiska lite på riktigt. GE MIG MER!!!

Nu var det dock för sent att ändra sig och jag höll mig till min plan.

Efter ca 10min jerkande kom första gäddan.

Eftersom planen var ett snabbstopp så var jag nöjd med den fisken och hoppade in i bilen för att köra vidare mot mitt slutmål. Idag skulle jag i alla fall inte bli FF!!

Väl framme laddades superpulkan med mina prylar och jag traskade iväg mot den delen av sjön som jag planerat att fiska i.

Spöna laddades och sen började väntan……..

Efter ca 1,5h började jag dock bli lite less och började tvivla på mitt val av fiskeplats.
Inte ett napp, inte ens ett misstänkt stirr…..
Beslutade mig då för att göra en förflyttning till en annan del av sjön.
Rätt eller fel??
Svårt att säga men ganska omgående började huggen komma.
Från kl 1500 fram till mörkret kom vid 1800 tiden så landade jag 5 gäddor i mindre storlek.

Tappade också en gädda som kändes tung och fin.
Men så är det ju. Det är dom stora som kommer undan……
Fick inte så mycket bilder idag då jag denna dag siktade på att försöka filma istället för att fotografera.
Skulle vara kul att filma ett 10+ hugg med drillning. Det hände inte idag.
Fick dock med när jag tappade den ”stora”på film.
Om jag pallar och jag inte ser för ”muppig” ut så blir det kanske en Youtube uppladdning.

Stötte också på en annan fiskebloggare idag för första gången ”live” vilket var väldigt trevligt. Alltid kul att snacka lite fiske.
Skriver inte vem. Då blir det kanske för enkelt för er därute att gissa var jag fiskar.

Om isen håller så skall jag försöka få till ett isfiskepass till i år. Vi får se.

SKITFISKE PÅ ER!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 11
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 15
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: ca 3 grader, lite moln men mest soligt. Lite blåst, Jerkfisket :Vattenstånd ca -10cm och grumligt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar