Summa sidvisningar

torsdag 4 mars 2010

100304 ÄNTLIGEN!! !!!!!!!!!

Slängde in jerkgrejorna i bilen imorse innan jag stack till jobbet.

Tänkte att jag eventuellt skulle försöka komma ut och testa lite jerkfiske efter jobbet om jag kunde hitta lite öppet vatten.
Ett par sena möten på eftermiddagen gjorde dock att jag gav upp fiskeplanerna…….

Detta tills jag satt i bilen på vägen hem och började fundera på om jag kanske kanske bara skulle kolla läget på ett av mina ställen. Det är ju ljust nästan till klockan 18.00 nuförtiden.

Sagt och gjort, färdriktningen ändrades och när jag kom fram såg det faktiskt ganska hett ut. Hade förväntat mig en vårflod av lera men så var inte fallet.
Snabbt fram med grejorna och så började jag fiska.

Efter ca 5 kast suger det till ganska ordentligt i grejorna samtidigt som jag ser en ordentlig virvel. Ett snabbt motthug och jag har FAST FISK!!!!!
En fin och grov gädda som inte fightades sådär jättemycket hade sugit i sig min 4-play 19cm med enkel trekrok.

Efter drillning, landning, avkrokning (enkelt med en trekrok) och snabb fotografering fick den simma hem igen helt oskadd.

Fisken var grymt fint krokad!

Riktigt bra med enkel trekrok. Risken att skada fisken är minimal!!


Som ni ser på översta bilden så var jag inte riktigt fiskeklädd men det gick ju bra ändå.

När jag sen satt mig i bilen igen såg jag att jag hade varit utanför bilen i 11 (ELVA!!) minuter. Snacka om kort men bra fisketur :-)

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 6
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 4
Årsbästa (Gädda): 5,5-6 kg 100206
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden: ca-2grader, brunt vatten, ganska högt vattenstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar