Summa sidvisningar

måndag 29 mars 2010

100327 MÖGVÄDER MED MÖGFISKE

OOOOPS I did it again……….
Mitt i en serie dagar med trevligt väder lyckades jag sticka iväg och fiska dagen med absolut sämst skitväder.
Eländet började redan när jag packade upp mina saker.
Mitt nya spöfodral flög iväg och landade i vattnet.
Under tiden som jag fiskade upp det så blåste min stol omkull och landade i vattnet.
Inte så konstigt med tanke på att det var halv storm ute.
Ganska snabbt så riggade jag dock mina två metspö och slängde ut.
Bara för att inse att det blåste så mycket att man knappt kunde se flötena……
Jaja nu var jag där och nu skulle det fiskas!!!
Efter ett tag så insåg jag dock att det var omöjligt att utföra ett vettigt fiske så jag flyttade hela lägret till ett ställe som verkade lite lugnare.
Nu tog jag även fram mitt nya jerkspö och jerkade lite.
Bra spö men på tok för blåsigt.

Efter några timmar utan någon fisk flyttade jag tillbaka till ställe 1 igen. Vinden hade nu lugnat sig lite. Dock haglade och regnade det om vartannat istället……
Tur man har flytoverall!!
Nu gick det lite bättre och på ett par timmar tappade jag ett par snipor precis framför fötterna. Dock fortfarande svårt att se huggen.
Precis när jag funderade att sticka hem så stötte jag på Jerry som ibland fiskar tillsammans med grabbarna på:

www.metrobloggen.se/skitfiske

Vi snackade lite fiske samt körde lite jerkfiske tillsammans, dock utan fisk.
Hoppas på bättre fiske nästa gång.
Upptäckte även att batteriet var slut i kameran. Jag brukar ju alltid vara jättenoga med det.
Tydligen inte denna gången…..

Kanske tur att jag inte fick min efterlängtade 10a ;)

SKITFISKE!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 14
Övriga fisketurer:1
Antal gäddor: 15
Årsbästa (Gädda): ca 6 kg 100308
PB (Gädda): 9,2kg 090312
Förhållanden: molnigt, halv storm ca 4-5 grader och regn och hagel. Vattenstånd ca +20cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar