Summa sidvisningar

söndag 15 november 2009

GAMMAL GODING


I brist på ”nya godingar” får denna duga så länge.

Vet inte riktigt när bilden togs men det var på den tiden som man var gummibåtsägare.
Dvs i början av nittiotalet.
Ungefär lika många kilo som år sedan……..
Bilden togs ute vid Vens Södra udde i en gummibåt på ca 3meter med en 2,7hk motor.
Jag och morsan var ute på storviltsfiske.
Det var på den tiden då fiskesuget var större än förståndet.
Jag har för mig att detta var första långturen med lillbåten ut på sundet. 
Tror att fisken vägde ca 7kg.

Kommer oxå ihåg att jag brännde mig på knäna så in i he-vete.
Andra turen som även blev den sista kommer jag kanske att berätta om i framtiden då den blev ett minne för livet. Ett väldigt otäckt sådant……..

SKITFISKE PÅ ER!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar