Summa sidvisningar

torsdag 19 november 2009

091119 GRUMMEL GRUMMEL

Idag så kom jag då äntligen iväg igen!
Började med att kolla om det var möjligt med å-fiske med tanke på senaste tidens regn.
Det var det inte.
Vattenflödet var på tok för högt och vattnet liknade mer lera än vatten…….
Inte ens lönt att försöka.

Körde då vidare till en sjö istället för att försöka där men även där var det lervällingsvarning.
Hoppade in i bilen igen och körde till en liten mindre sjö och där var det klart vatten.

Knallade runt hela sjön utan att fånga en enda fisk. Det enda som hände var att jag lyckades fylla stövlarna med vatten.


Då mörkret kom körde jag hemåt.
Såg då att jag fått en ny Rapala i postlådan.
Alltid något att vara glad för.
Nu har jag tre fina Rapala som jag inte lyckats fånga en enda fisk på……


Det kommer!!!

Skitfiske på er!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 109
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 100
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 10grader , mulet , vattenstånd högt, Ån ofiskbar pga grumligt vatten och även sjön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar