Summa sidvisningar

tisdag 3 november 2009

091103 FF SOM VANLIGT…….

Gjorde ett försök efter jobbet att försöka lura upp en av dom där omöjliga gäddorna.
Stack till en sjö som jag hade bra fiske i förra hösten men idag gick det inte alls bra.
Vinden låg på åt fel håll vilket alltid ger kass fiske där samt att det fortfarande fanns lite väl mycket vattenväxter kvar. 1 månad till så……

Gjorde sen ett försök i en å. Trodde att regnet skulle ha väckt upp gäddorna men icke…..

Trots flera försök så kände jag inte ett liv………
Det positiva idag var att mina nya Rapala handskar funkade fint. Inga fler tappade spön.
När jag sen kom hem så hade ytterliggare en Rapala Subwalker kommit med posten. Helgrym!!! Kommer att få jobba hårt.
Min teori är att köldchocken fortfarande håller gäddorna i ett järngrepp.
Förra året hade jag bra fiske i slutet av November och framåt.
Blir väl till att tillbringa lite extra tid med att renovera färdigt min fiskehörna så att den är färdig lagom till att fisket kommer igång igen.
Kommer att döpa om bloggen till FF BLOGGEN till dess att jag fått en gädda över 5 kg, dvs tills jag är på G igen……..

SKITFISKE PÅ MIG!!!!! (Jag behöver det)

Totalt antal gäddfisketurer i år : 105
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 98
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 5grader , ganska klart , vattenstånd -10cm, klart vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar