Summa sidvisningar

fredag 13 februari 2009

090213 Sillmete………med underbart väder (i alla fall).

Det blev en tur till M-ån även idag.
Planen var att ta storgäddan med hjälp av sillen som jag fångade under mitt fiske i sundet för några veckor sedan.
Kollade vädret direkt när jag vaknade och allt verkade stämma.
Soligt fint och skönt. Och isrisken? Inga problem! En å fryser ju inte i skåne.

Min åsikt ändrades dock VÄLDIGT snabbt när jag kom fram till M-ån…….

DEN VAR FRUSEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Endast en liten fåra i mitten var öppen. (Ser ni mitt flöte i mitten?)



Jag försökte att fiska ändå men utan resultat. Hopplöst!! Får hoppas isen försvinner lika snabbt som den kom!!!



Förhållanden / beten
Temperatur ca -4 grader , solsken, vattenstånd ca -10cm / sill

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar