Summa sidvisningar

lördag 7 februari 2009

090207 Mycket vatten och ingen fisk……

Tog en snabbis till F-ån nu på förmiddagen.
Såg direkt när jag kom fram att det inte skulle vara bra fiske.
Både grumligt och hög nivå…..

Trots detta fiskade jag av samma sträcka ”som vanligt”.
Min vanliga 19cm 4play gav inget. Svårt att få ner den tillräckligt djup under rådande förhållanden.
Bytte därför till min 25cm 4play.
Fick till sist ett hugg och jag lyckades få in den framför fötterna på mig men då lossnade den.
Gjorde inget då det var en riktig mini-snipa.
Den lämnade dock ett bevis kvar på den bakre kroken i form av ett par fjäll…….



Får hoppa att nederbörden håller sig borta framöver så kanske det blir en tur till N-ån på måndag…..

Förhållanden/beten:
Temperatur 3 grader, mulet och ett vattenstånd på ca +5cm (med min egen referenspunkt)


Detta kallas riktigt skitfiske….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar