Summa sidvisningar

torsdag 12 februari 2009

090212 Kortis i M-ån

Tog som omväxling en tur till M-ån innan jobbet. Hade inte så stora förhoppningar med tanke på senaste tidens regn och snöfall…….
Tror kanske inte att detta är stället som gäller om man skall ta den där gäddan på 10+ men…….. jag har hört att en kille en gång fick en gädda här på 7,5kg. Kanske inte genom världens mest pålitliga källa men ändå.
Själv har jag inte kommit dit än då mitt PB är 5,6kg. Borde ju gå att höja!

Får se hur vädret är i helgen. Kanske sticker jag till V-ån ….. Där finns dom där 10+ !!

Hur som helst så blev jag mycket förvånad när jag kom fram till M-ån!
Det såg riktigt bra ut!!
Och jag som bara hade ”planerat” att kolla läget innan jobbet…..
Det blev till att ”expressfiska” i 20 minuter.

Jag hade mitt spö + en 4 play med mig om ifall att ……
Vädret var dock ganska kyligt och jag hade inte mina vanliga fiskekläder så under dom där 20 minuterna hann jag bli ordentligt nerkyld. Jag kände mig ungefär såhär….

I ett av dom sista kasten hade jag faktiskt en gädda som följde efter men vägrade hugga. Vikt ca 2-3 kg.

Jag tar den nästa gång!!

Förhållanden / beten
Temperatur ca 0 grader , mulet, vattenstånd ca -5cm

Skitfiske!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar