Summa sidvisningar

torsdag 1 juli 2021

MALFISKE BOKAT

 

Har följt malfisket i Roskilde fiskeland ända sen malarna planterades in för några år sedan.

Antalet fångade malar har ju sakta ökat samtidigt som det framkommit att malarna ynglat av sig. Häftigt!

 

Jag har ju alltid haft malfiske på min ”bucket list” :-)

 

Tycker att malen är en grymt häftig fisk!

 

När då möjligheten för att riktat fiska mal i Roskilde fiskeland öppnades så hoppade jag snabbt på tåget ;-)

 

Den 21e Augusti är jag bokad på en malkväll/natt.

 

Kommer att bli jättekul‼ Börjar med mat, taktiksnack och lottning om platser.

 

Henrik Carl landade ju en på 38,5kg under provfisket. Fett‼‼

 



 

Så nu är förberedelserna igång. Planerar att använda mina Thailandsprylar då det är tuffa fiskar vi pratar om.

 

Har redan beställt vibrationslarm från Black Cat;-)

 

Skall även tillverka spöhållare.

 

Kommer mer om detta framöver :-) Såååååå spännande‼

SKITFISKE‼!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar