Summa sidvisningar

tisdag 23 maj 2017

STÖRFISKE 170520

Så blev det då äntligen dags att fiska stör J
Har ju av någon anledning fastnat för det där fisket med stora starka fiskar…..
Ju större desto bättre. Gillar dock inte fisket där man åker med båt samtidigt som man drillar……
Vill stå stilla i lugn och ro och kämpa mot fisken!
Har ju läst en del artiklar om störfiske senaste tiden som väckt mitt intresse.
Har läst varenda artikel och dammsugit nätet i jakt på information.
Var alltså ganska säker på att jag var förberedd.
Var på AW på fredagen och kom hem 00:30. Shit‼ Skulle ju iväg tidigt på lördag morgon…….
Hade packat färdigt 02:00 och gick upp kl 04:00 J
06:30 var jag på plats och hade packat upp mina saker. Jag möttes av en helt magisk morgon‼

Riggade prylarna och lyckas ganska omgående landa en stör. Liten men en stör J

Fiskar vidare och landar några små störar till.

Efter några timmar börjar jag tro att det bara finns småfisk i 4-5kgs klassen. Börjar nästan bli tråkigt………..
Funderar på om jag kanske fiskar på fel sätt/ställe……..
Riggar om och fiskar på ett annat sätt som känns hetare.
Efter typ 30 minuter får jag då hugget from hell J
Efter en riktigt fet fight landar jag en fisk som ligger på ca 20kg enligt en av de anställda på stället. Sååååå kul ‼‼‼ Vilket monster‼‼! Hade en dröm om att kanske försöka lura en 10+are och så blir det en 20+are‼! Grymt‼!

Fiskar vidare och efter inte så lång tid hugger det igen. Något ännu starkare än innan har sugit i sig mitt bete. Helt galet! Nu följer en riktigt sjuk drill. Inte som firrarna i Thailand men nära……
Då jag nu är ensam får jag försöka klara mig själv……

Lyckas ganska bra och har klippt ihop mitt material till en film.

Får nog säga att jag fastnade ganska ordentligt för detta fiske. Kul‼!
Finns ju en hel del sjöar att välja på i Danmark med fisk upp till typ 100kg.
Galet‼!
To be continued……….

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2017 :14st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2017 : 0st
Övriga fisketurer 2017: 3 st (Thailand, Bali,Dk)
Antal isgäddor 2017: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 49st
Hundraklubbare 2017: 1st
10+ 2017: 0st
Årsbästa 2017(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 22st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar