Summa sidvisningar

måndag 22 maj 2017

ÄNTLIGEN TUNGGUNG 170517

Har velat komma ut och testa mina nya prylar i veckor nu……
Daiwa Prorex XR 300 och ett Roots G2.
Till sist kom chansen J
Blev en halvdag fiske!
Förhållandena var inte sådär jättebra. Lite vind och kristallklart vatten…..
MEN JAG VILLE FISKA‼‼
Stod där och kastade samtidigt som jag kände efter om prylarna funkade. Runda vevknoppar, hmmmmm. Najs eller bajs??????
Swooooosh‼! Ett riktigt as bommade min Big Bandit…….
Shit vilken firre‼!
Bytte till gummi och hade ett försiktigt hugg men sen inte mer L
Hängde på min Bandit igen och fiskade vidare…….
Och fiskade och fiskade…….
Stendött……..
Tog i och gör ett megakast i medvind.
Hinner två jerk sen tar det tvärstopp?!?!?
WTF????
Jag släpper bromsen lite och det där i andra änden drar ut friskt med lina???
Vad är det jag krokat? Felkrokning?
Drillar och fisken kommer snett bredvid mig. Tecken på bra fisk…..
Efter ett tag ser jag att det är en gädda och att betet sitter i munnen‼
Fin gädda J
Efter en del strul vägde jag den till mer än 8,1kg och ca 110cm lång.
Utlekt med bra ryggbredd. Med rom säkert över 10kg….
Oavsett det var det en fin fisk med mer kraft än någon gädda jag tidigare landat.
Så jävla härligt‼
Och hur funkade runda vevknoppar? Sjukt bra ;-)

Fiskade sen vidare ett bra tag till utan ett liv. Förutom ett av de sista kasten då alltså…
Lyfter upp mitt gummibete och ett riktigt as vänder precis framför mina fötterL
Men jag var nöjd trots det. En 8+ på nya prylarna värmde gott‼!

SKITFISKE‼
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2017 :14st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2017 : 0st
Övriga fisketurer 2017: 2 st (Thailand, Bali)
Antal isgäddor 2017: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 49st
Hundraklubbare 2017: 1st
10+ 2017: 0st
Årsbästa 2017(Gädda):
Hundraklubbare totalt: 22st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

BOTTENMETE PB (Gädda): Ingen över kvalgräns
BÅTREKORD 434an: 9,6kg 104cm, 50cm 121126 Jörgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar