Summa sidvisningar

fredag 24 augusti 2012

FISKE 120821


Efter lite snack på jobbet kom vi överens om att ta en tur med min båt efter jobbet.
Planen var att försöka lirka upp lite abborre. Jag har aldrig tidigare testat detta fiske på allvar så jag såg fram emot denna tur.

Jag kopplade på båten och drog med den till jobbet.

Efter jobbet stack vi så iväg och efter sjösättningen började vi fiska direkt.

Vi började med ”bonnatrolling” och det dröjde inte länge innan Johnny krokade första fisken. Inte stor men en borre :-)

Sen rullade det på i samma tecken…….. Johnny fick fisk efter fisk samtidigt som jag inte hittade rätta känslan (eller betet).




Efter ett tag fick jag då till sist ett bra hugg och när abborren som känns stor och fin kommer in till båten så är det en gädda :-) som dock lossnar precis vid båten. Inte hela världen då den var ganska liten. Byter runt bland det som finns i draglådan och till sist lyckas även jag dra en borre :-) Ingen gigant men en fisk!!! En liten en precis som min flytväst. Britney Spears magmodell :-)


Vi fiskar vidare och Johnny lyckas ju absolut bäst hela tiden. Efter ett tag får jag dock ännu ett bra hugg och det tar tvärstopp i UL prylarna. Gött!!!! Storabborre??? Efter en riktigt bra fight kommer såklart ännu en gädda in till båten….. Är man gäddfiskare så är man :-)

Fick bara en bild då jag valde att släppa den istället för att hålla emot då den sprattlade som en galning.

Mot kvällen dog fisket ut och väl inne vid rampen kunde vi summera att Johnny fått ca 15 borrar och jag 4+en gädda. Trevligt!!!! Fick en borre var i ganska ok storlek (inga kort).

Blir nog snart en repris men då skall jag först ha handlat på mig lite dropshotgrejor ;-) Inte bra för egot att bli så utfiskad så det skall absolut inte hända igen. Nästa tur siktar jag på flest och störst.

Blir en shoppingtur på måndag!!

Annars är det ganska tunt på fiskefronten. Mycket att bita i nu när allt startar igång efter semestern. Mycket på jobbet , barnens skola tar tid, måste fixa till ett akvarium till min guldfiskar som dom kan övervintra i osv osv…..

Har dock målat och lackat lite beten. Börjar få in lite flyt och det är jättekul. Skall beställa upp lite fler kulörer så jag kan variera färgvalet lite bättre :-)

Jag övade ju på ett par gamla bustrar i början men det ville sig inte riktigt. Lacken reagerade med mina gamla Biltema färger. Slipade ner och lade ett par lager lack innan jag målade igen och nu blev det super.


En gammal hackig buster blev som ny!!!

Sen har jag målat om ett par bustrar till Brink. Även dessa blev mycket bra och jag vet att de kommer att lura stor fisk :-)


Har sen lackat de hemmålade samt lite andra beten med LV1 lack så nu kommer de aldrig att slitas ut.

Fick precis ett MMS från Brink som är ute på gäddjakt idag. Han hade då fått 9 gäddor med en ganska trevlig toppfisk. Dock inte på något av mina beten då dessa fortfarande är hemma hos mig. Är riktigt imponerad av att någon som inte fiskar kan få så mycket fisk ;-)

Om jag inte varit tvungen att jobba hade jag också varit med………

Nästa gång!!!!!

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :41st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :3st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 105st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar