Summa sidvisningar

lördag 11 augusti 2012

BLANDAT 120810

Efter semester med familjen samt besök från Norrland är man nu tillbaka igen :-)

Har airbrushat mina första 3 beten och är helnöjd. Blir mycket bättre än sprayburkar. Har målat 2st ”lik” och ett nästan nytt (det i mitten). Vill få in tekniken innan jag ger mig på fler.
Ni ser ju att ytan på de yttersta är lite gropiga :-) Blev trots det väldigt  nöjd med utseendet på det högra. Den målningen på ett välslipat bete hade blivit super…… Lacken kommer att rädda mycket ;-) Se bara längre ner på bilden där en orginalmålad Buster sitter i min nya hållare. Detta bete har ca 5 lager LV1. Betena får en otrolig lyster.......



Märker dock att det krävs MYCKET övning innan de blir lika bra i verkligheten som bilderna man har i huvudet :-)

Kollade på en film på nätet:


Såg att ”ställningen” som betet sitter fast på verkade bra….
Hmmmm såg inte jag en sådan på en loppis för några dagar sedan? In med kidsen i bilen och iväg till loppisen. Jodå efter lite letande hittade jag den. 25 svenska zloty kostade den. Man skall ha flyt ibland ;-)

Har även gett samtliga ”gamla”beten en LV1 lackning.


Denna lack är grym!!! Betena slits nästan ingenting om man har några lager LV1 lack på dem.  Behöver heller inget torkhjul. Bara att doppa!! Planen är att vänta några dagar och sen skall även mina hemmamålade få sig en omgång LV1. Med lackboxen slipper jag ju de farliga ångorna vilket känns extra bra ;-)

Javisst glömde nästa att min jerkplattform är klar. Går enkelt att lyfta av och sitter säkrad med ett spännband så att den inte hoppar av på motorvägen….. Mer jobb än jag trodde (som vanligt)…..
Nu är den dock klar. Har limmat ett tunt liggunderlag under durkplåten så att aluminiumet inte ligger och skaver mot båten. Noll kontakt samt bättre fördelning av trycket. Har även monterat längsgående vinkeljärn så att den inte skall böja sig vid 100+ belastning. Funkar bra ;-)


Nu har jag "bara" den bakre kvar :-( 
Det var nog allt. Orkar inte skriva mer nu. Skall ju ut och fiska gädda HELA dagen im
orgon.

SÅ J-VLA GÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Måste packa nu.

Rapport kommer.

SKITFISKE PÅ MIG!!!!

1 kommentar:

  1. Tjena..

    Jag undrar hur du applicerar lacken på dina beten? Använder du pensel?

    Min mail: jpetersson82@hotmail.com
    hemsida: www.fiskekroken.nu

    SvaraRadera