Summa sidvisningar

fredag 29 juni 2012

BLEKINGE 120624

BLEKINGE 120624
Har inte varit så flitig med bloggen senaste tiden…….
Detta innebär dock inte att jag slutat fiska :-)

Har dock meckat vidare med båten. En arbetskompis sa att man inte fick ha kopparpasta på skruvarna i båtmotorn (galvaniska strömmar gör att aluminiumen bryts ner...). Gissa vad jag använde under min service? KOPPARPASTA!!
Bara att plocka ner allt och byta fett. Gör om och gör rätt :-) Propelleraxelfett för hela slanten!!

Mitt projekt med två stycken demonterbara jerkplatåer fortsätter. Den främre är snart klar. Bilder kommer senare.

Tillbaka till fisket! I lördags kväll klaffade plötsligt allt. Frun skulle inte jobba på söndagen och vädret verkade bra. Sydvästlig vind 5-7m/s och ev lite regn.

Jag ringde runt lite men hittade ingen som kunde följa med :-(

Skit samma! Jag valde att åka själv. Skönt att sitta tyst en dag :-)

Vaknade klockan 05.00 på söndag morgon och laddade in allt i bilen.

Båten var i vattnet vid 8-9 tiden.

Taktiken var klar sedan länge och jag satte direkt av mot första stoppet. I med 2 ankare (det blåste bra) och så började jag fiska.

Allt började sjukt bra!! På första kastet landade jag en snipa. Fiskade vidare och inom de 5 följande kasten hade jag ett riktigt bra hugg som dock missades…..
Efter ytterligare någon minut smäller det på en riktigt fin fisk som inte lossnar. Jag drillar den in till båten utan att se något mer än ryggfenan men känner att den är fiiiin. Tar fram håven och då gapar gäddan, släpper betet och simmar lugnt iväg :-( F-N ¤&&¤¤#&/%&(/i)

Tappar sen någon till samt landar någon snipa.


Vilken start! Allt på första stoppet!!

Hmmmmm nu verkade jag ha fått koll på var fisken fanns. Körde vidare till ”liknande” ställen utan att känna ett enda liv……… Under de närmsta timmarna landade jag inte en fisk.

Under denna tidd höll jag mig inne i skärgården då det blåste ordentligt. Mot eftermiddagen lugnade dock vinden sig vilket innebar att jag kunde söka mig utåt.

Nu hittade jag fisken igen :-) Vid en viss typ av växtlighet står fisken ganska tätt. Jag landar här ca 6 fiskar men en ganska fin topp.


Genomgående är att jag har ca 2 missade på var landad fisk. Konstigt? Jag brukar inte ha så dålig statistik :-) Den brukar Brink stå för ;-)

Fiskar vidare men direkt när växterna försvinner är det stendött……. Byter plats till en grynna som ibland har bjudit på bra fiske.

Även här står det bra med fisk. Landar en på första kastet och på andra kastet har jag ett riktigt kalashugg där jag bara ser en stor stjärtfena i ytan…. Ville dock inte upprepas :-(

Landar sen någon till innan det börjar ÖSREGNA!

Funderar ett kort tag på att åka hem men slår snabbt bort tanken igen :-) Never give upp!!

Nu har jag totalt landat 11 fiskar och tappat ett tjugotal.

Gör en ganska lång förflyttning som inte ger mer än 1 fisk, dock på haspel :-)


Nu har jag fiskat i 12 timmar och börjar bli lite sliten. Detta tillsammans med ett grymt regnande gör att jag avbryter.



12 landade fiskar samt ett par ordentliga fiskar som gick segrande ur striden gör att man redan längtar tillbaka :-)

Skall dock kämpa lite hårdare nästa gång för att få ankarhjälp. Lite tufft att fiska själv när det blåser så mycket att det behövs 2 ankare……….

När jag sen trailade båten träffade jag ett par killar vars kompis landat en på 9,3kg under dagen. Man blev ju liiite avundsjuk :-)

Om jag fattade allt rätt hade denna fisk hittats på lite djupare vatten. Jag fiskade ju bara grunt. Får försöka öva lite på djupare fiske nästa gång. Har en del idéer om hur jag skall leta.

Nu skall jag upp till Bilmånsson och hämta en beställd extranyckel till bilen då jag har lyckats låsa in min enda bilnyckel tillsammans med plånboken i bilen……… Slå den ;-)

Med lite flyt blir det Öresund i helgen!!

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :34st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :1st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 74st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar