Summa sidvisningar

söndag 17 juni 2012

BARA SNIPOR ....... 120613

I onsdags körde jag ett lite längre pass efter gädda.
Har varit dålig i halsen och känt mig ganska seg sista tiden så det blev till att nyttja bilen lite mer än vanligt.
Fiskade av ett antal platser där man kan parkera nära vattnet.
På första stoppet hade jag typ 5 kontakter men lyckades bara landa en minisnipa.
En av de missade fiskarna lämnade trevligt stora virvlar när den missade betet……

På nästa ställe hade jag en kontakt och landade ännu en snipa.

På ställe nr 3 hade jag en tappad minisnipa……..

När jag sen kom till ställe nr 4 så fortsatte trenden med landade snipor och tappade fiskar.
Landade 2 snipor och tappade 4-5 stycken.


De jag tappade var inga jättar men bättre än de jag lyckades landa.

Konstigt fiske. Bra fart i fisken med ganska vilda hugg men trots det så mycket missar?
Oavsett vilket var fisket roligt. En gädda kom flygande parallellt med vattenytan precis när jag skulle lyfta upp min Mc My tail. Detta var för övrigt betet som funkade bäst idag. Inte ens 4 play kunde locka gäddorna till hugg!!

Mc My Tail har en väldigt trevlig gång och kan fiskas riktigt ytligt vilket är bra nu när vattenväxterna  närmar sig ytan.

Semestern är nu nära och jag hoppas kunna fiska lite mer då än jag kunnat tidigare.

Hoppas även kunna lura upp lite större fiskar än de jag fått de senaste turerna.
Känns nästan pinsamt dåligt……….

VILL UT MED BÅTEN!!!!!

Var även inne en sväng på Sportfiskegiganten i Lördags och shoppade på mig lite prylar.

Tafsmaterial (50m) som lär räcka ett tag :-) samt två Savagear jiggar som jag hoppas kunna testa på sundet inom en inte allt för avlägsen framtid…..

Mads Grosells video som ligger på Sportfiskegigantens sida lär ju öka försäljningen en del av denna jigg ;-)


SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :33st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :1st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 62st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar