Summa sidvisningar

tisdag 22 maj 2012

INNAN JOBBET 120522

Tog ett tvåtimmarspass innan jobbet idag.
Har inte lyckats så bra med min jakt på de riktigt stora fiskarna så för att lyckas planerade jag in ännu ett pass idag. Börjar kännas tråkigt att jaga 1-2 kilosfiskar….

Har nu lagt ganska många pass på ett lite mindre ställe som borde kunna ge ifrån sig en fisk i 10 kilosklassen…… Vet med säkerhet att det fångats fisk mycket nära den magiska gränsen tidigare så varför inte över gränsen?

Börjar fundera på om jag kanske satsat fel? Hmmmmm får se vad som händer framöver.

Var på plats vid 6 tiden och fisket började bra. På 3e kastet landade jag första gäddan :-)

Äntligen!! I dag skulle den stora upp!!!

Jag fiskade och fiskade utan ett liv förutom en mikrosnipa som var framme och nosade på min nya Bandit tail (BGF 2011).

Var för övrigt första gången jag fiskade med detta bete och mitt första intryck var väl inte så fantastiskt. Kändes inte ”bra”.  Skall testa det i Blekinge och sen blir det vinna eller försvinna :-)
Lyckades för övrigt även med konsttycket att först sätta min Buster Jerk i en grenj-vel och sen själv kana ner i vattnet. Inte illa :-)

Efter lite meck så lyckades jag dock först ta mig upp ur vattnet och sen även rädda min Buster.

Stannade till på ett ställe precis vid bilen och tappade två snipor innan jag begav mig mot jobbet.

VAR ÄR DOM STORA???

Om jag orkar så blir det ett pass efter jobbet också :-) Plötsligt händer det......

SKITFISKE efter dom stora!!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :29st
Övriga fisketurer 2012 :1st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 57st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar