Summa sidvisningar

lördag 12 maj 2012

GÄDDJAKT MED STEFAN 120508

Hade planer på att ta en tur efter jobbet för att försöka lura en hygglig gädda.....
Smsade Stefan som var sugen att hänga på.

Vi bestämde att vi skulle testa ett av hans ställen. Ett privat vatten som han har rätt att fiska i.

Då han först skulle hem och äta så började jag fiska på ett annat ställe. Här var helt dött förutom en fisk som jag missade 2 ggr..... med fina virvlar i vattnet L

När Stefan sen kom så bar det då av till ”hans” vatten.

Väl framme så delar vi på oss och börjar fiska.

Jag värmer upp lite nätt genom att kasta iväg min älskade Mc Tail på första kastet L

Efter ett antal svordomar ser jag dock att den landat i vassen och fastnat i en flytande pinne. Man skall ha tur ibland J

När jag då sitter och ”klöddar” med att knyta en ny tafs så ringer en upphetsad Stefan.
-         Jag har haft en riktigt bra följare!!

Jag springer dit men den vill inte visa sig igen......

Vi fiskar vidare och plötslligt är första fisken landad av mig J

Vi går tillbaka till stället där jag tidigare kastade bort min Mc Tail.
Jag har sett ett ställe som ser riktigt hett ut. Stefan håller inte med.....
Kastar ut min 4 play rainbow och låter den sväva precis på det heta stället. Jag rycker hela tiden lite oregelbundet för att få den att efterlikna en skadad fisk.

Inget händer det första 5-10 sekunderna...............

Jag är precis på väg att lyfta upp betet när en hygglig gädda kommer och suger i sig betet!!!!

Efter några sekunder släpper den dock uppe i ytan L

Nu tyckte även Stefan att det verkade hett ;-)

Storlek? Vi hade svårt att enas men troligtvis minst 6 kg och kanske större. En fin fisk.....

Hmmmmm irriterande!!!!

Vi fiskar vidare och trots att vi fiskar av flera RIKTIGT FINA ställen så är det väldigt dåligt med hugg.

Till sist landar dock även Stefan en fisk.

Efter det är det åter dött.

Efter ett tag kommer vi till ett ställe som ser hett men svårkastat ut.
Jag laddar ut min 4 play precis som jag gjorde när jag tappade den stora någon timme tidigare.

REPRIS!!!!

Precis när jag skall lyfta upp betet dyker det upp en stor gädda och hugger på min 4 play...
Tappad fisk IGEN!!!!!! Troligtvis 5+

Byter bete och position för att få till bättre kast. Kör nu med en Svartzonker tail.

Efter 10 kast får jag hugg men efter 5 sekunder tappar jag den L

Har aldrig tidigare tappat så många fiskar. Brukar kunna få dem att fastna J

Fiskar vidare och när det börjar mörkna  kör vi sista rycket.

Jag tappar då en liten och fångar en lika liten på några minuter.

Trots det ganska magra resultatet var det en trevlig fisketur och det finns garanterat större fiskar där än de vi hade kontakt med......

De hetaste ställena levererade ju inte ett enda  hugg ;-)

2-1 till mig J
Största (landade) fisken Stefan.
Största tappade fisken Jag ;-)

SKITFISKE!!!!


Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :23st
Övriga fisketurer 2012 :1st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 50st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar