Summa sidvisningar

tisdag 29 maj 2012

FF 120526

Hade planerat att fixa bilen tidigt på Lördag morgon men eftersom det blev ”ett par öl” efter jobbet på after worken så dröjde det lite innan jag var uppe ur sängen på lördagen :-)

Kom hem vid 2-3 tiden……..

När jag väl vaknade så bar det av för att handla bildelar….eller inte…….stängt pga pingst :-(

Turligt nog hade jag fiskegrejorna i bilen så först bar det av till Sportfiskegiganten för att ev handla något vilket jag såklart gjorde :-)

Och sen blev det fiske.

Jag fiskade och fiskade utan att ha ett enda hugg
När jag står där så tycker jag plötsligt att jag hör Brinks bil?

Omöjligt!! Han fiskar ju inte??

Jaja jag fiskar vidare ett tag till och när jag lessnat så börjar jag gå mot bilen och vem stöter jag då på?

Jodå, Brink den icke fiskande fiskaren :-)

Jag stack alltså hemåt utan en enda landad fisk och jag fick sen höra av Brink att inte heller han landat någon gädda.

Var dock ganska nöjd med mina nya beten.

Gången på McMy var grym!! Perfekt litet jerkbait för lätta grejor. Kommer att ge bra med gädda i Blekinge!!!

Wolf Tail? Riktigt djupgående. Får bli mitt sjöbete i fortsättningen. Ser lovande ut.

Angående storgäddorna  har jag inte turen med mig i år.

Jag har ju fått en 10+ men efter den så har jag bara en fisk på typ 6 kg. Inget imponerande resultat. Måste rycka upp mig nu :-)

Varför sitter jag då här när jag kan vara ute och fiska??

Nu sticker jag!!!!

SKITFISKE PÅ MIG!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :30st
Övriga fisketurer 2012 :1st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 57st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar