Summa sidvisningar

tisdag 1 mars 2011

PYSSEL OCH FIX

Har lagt lite jobb på mina vippor. Drömmen är ju det perfekta fället :-)
Linan skall lösa och sen löpa helt fritt!
Linan skall inte frysa fast pga att den varit doppad i vattnet och den får heller inte trassla sig.

Har sett själv samt hört andra som berättat och skrivit om att linan kan ”fastna” i vippan och/eller bjällran och då leda till att spöet blir nerdraget i vattnet.

För att minimera detta har jag fäst bjällran på ett sätt som skall vara så trasselfritt som möjligt. Jag har surrat fast fjädern på bjällran med tråd och sen täckt med epoxy för att bli av med alla detaljer som kan orsaka problem.

Har också tillverkat förhöjningar till mina spöhållare för att komma fritt från vattnet.
Nu slipper jag hålla på och bygga upp en platå med snö för att få upp klämman/vippan.
Har gjort ett ex och funkar det så blir det till att göra några till.

Hade hoppats att komma ut i morgon och testa prylarna men dessa planer verkar ha ändrats i sista sekund :-(

Får se när jag kommer ut på isen nästa gång…….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar