Summa sidvisningar

tisdag 15 mars 2011

110314 SUPERFOTOGRAFEN UTE PÅ FISKE

Pga tidsbrist orkar jag inte blogga så mycket just nu. Den fritid jag har läggs på fiske eller förberedelser inför helgens fiske. Rapport om det kommer senare.

Var ute en kort sväng igår för att testa lyckan med lite jerk och lite mete.
Brukar lägga några kast innan jag börjar meta och så även idag.

Första kastet landar perfekt och efter bara några jerk känner jag något som liknar ett hugg och efter ett blixtsnabbt mothugg är det fast fisk!!!!


Efter en ganska ok fight kan jag landa en riktigt fet och fin gädda i 5 kilosklassen som är fullproppad med iglar.


Bilderna blev inte superbra. Regnet (på linsen) gjorde att de flesta bilderna var ganska murriga. Ni får ta vad som bjuds :-)

Efter det blev det inget mer :-(

Skitfiske!!!
Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 3
Övriga fisketurer:0
Antal gäddor: 19
Årsbästa (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 9,2kg 090312
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar