Summa sidvisningar

lördag 12 december 2009

091212 FORTFARANDE INGEN FISK…….

Idag fick jag tillfälle att sticka iväg på en snabbtur.
Hade ju inga större förhoppningar då senaste tidens fiske varit helkass.
Vädret idag var ju helt lysande och det var riktigt skönt att komma ut en stund.


Även vattnet var ganska klart och fint så jag hoppades att kanske kanske…..


Tyvärr visade sig denna fisketuren gå lika illa precis som mina andra fisketurer gjort senaste tiden.

Inte ett enda liv!!!! HELT J-LA DÖTT!!!!
Det är ju nästan (bara nästan) så illa att man helt tappar suget efter fiske.
Vissa säger att det räcker med känslan av att komma ut i friska luften osv och att man inte alltid behöver få fisk.
Det resonemanget kan jag väl köpa men att ALDRIG få fisk är ju inte lika roligt.
Om man inte hade brytt sig om fångstresultatet kunde man ju köpt ett par vandrarskor istället för dyra fiskeprylar….
JAG VILL HA FISK!!!!!!!
Detta börjar kännas segt.
Får förhoppningsvis tillfälle under veckan att göra ett lite längre försök och då hoppas jag (igen) på ett lite bättre resultat än idag….
Till dess önskar jag er alla ett riktigt SKITFISKE!!!
Mvh storfiskaren…..


Totalt antal gäddfisketurer i år : 114
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 100
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca -1grad , klart med solsken , vattenstånd ca -5cm, halvgrumligt-halvklart vatten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar