Summa sidvisningar

söndag 22 november 2009

091122 FIASKOFISKE

Det blev lite tid över idag så jag stack iväg på en snabbtur.
När jag kom fram till ån ökade mina förhoppningar då jag såg att vattenföringen verkade ganska ok trots allt regn.
Började fiska men ganska snart förstod jag att det nog skulle bli ännu en FF tur.
Inte ett liv.
Efter en stunds fiske kom jag fram till ett ställe där jag skymtade något fluoroserande som hängde i en buske precis i vattenytan på andra sidan ån.

Hmmmm ett fint jerkbait?
Jag kastade ut min 4-play för att försöka kroka betet och dra in det.
Flätlina går ju aldrig av, eller?
Gjorde några kast och lyckades sätta min 4-play precis bredvid det andra betet. Bra!! Nu skulle det bara vara att dra in hela busken med min power pro superlina.
Pang sa det när linan gick av och så satt min 4-play fint fast i busken……
Dock lossnade det andra betet och började flyta iväg.
På med en Buster och så försökte jag fånga det flyende betet.
Efter ett par kast så satt den. En rostig ”sketen” Hi-Lo.


Hmmmm. Nu skulle jag försöka få loss min 4-play som satt kvar i busken.
Kastade ut bustern och krokade 4-playen och busken. Lindade linan runt en pinne och började dra ända tills ……. Linan gick av igen!!”#”#%¤#”!”!¤#&/&/&¤##¤½!!!!!
Nu hade jag plötsligt fått upp betet i busken och förlorat 2 egna beten samt en BFT titantafs.


Summa ca 400kr. Inget bra byte………
Avbröt då fisket och gick tillbaka till en bro så att jag kunde gå över ån och då försöka få in busken till kanten.
Sagt och gjort. Efter en hel del klättrende och svärande så fick jag till sist in busken men under tiden lossnade min 4-play och sjönk men Bustern med titantafsen satt kvar.

Jag fick i alla fall tillbaka det dyraste…… Får väl vara nöjd med det.
Nu blir man väl ”tvungen” att köpa lite nya 4-play. Råkade se att det kommer att komma lite nya grymma färger i Januari. Skall bli kul att handla dom. Den i mitten ser ubergrym ut!!

Efter denna lilla strapats var det tid att åka hem igen.
Man blev FF som vanligt. Börjar bli van nu……..

När jag sen kom hem granskade jag min nya Hi-Lo lite närmre och såg då att den som fiskat med detta bete hade knutit sin tunna nylonlina direkt i nosöglan.


Inte så kul att veta att det ”springer runt” folk som inte kan fiska i ”mitt” lilla vatten.

Lektion 1 i gäddfiske är att ha en tafs. Fattar men inte det skall man inte fiska!!!
Just detta stället hyser bara ett par gäddor som ligger över 5kg och om ”fel folk” börjar fiska där så är det snart helt förstört. De som inte använder tafs brukar ju ofta inte heller känna till C&R.
Det skall inte så mycket till innan ett litet vatten blir förstört……..
Illa illa!!!


SKITFISKE PÅ ER!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 110
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 100
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 10grader , småregn , vattenstånd 0cm, ganska grumligt vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar