Summa sidvisningar

torsdag 12 november 2009

091112 ÄNTLIGEN FISK!!!!!

Har ju skrivit innan att jag skulle göra färdigt fiskehörnan innan jag skulle fiska igen…..
Kan ju f-n inte låta bli att fiska hur länge som helst. Det tar ju tid att renovera. MYCKET TID!
Beslutade mig därför idag att ta en liten tur innan jobbet.
Kollade först upp vattenläget i ån men det var för högt och för grumligt.
Körde då till en liten pöl som jag vet hyser lite gädda i mindre storlek.
Måste ju försöka bygga upp självförtroendet igen…..
Efter en stund högg då (äntligen) en liten gädda. Blev lite blodvite men hoppas att den klarade sig bra.
Buster Super Shallow sviker inte i första taget. Detta är mitt första jerkbait jag införskaffade.

Efter några kort fick besten simma hem igen. Jag var nog gladare än gäddan!


Fiskade sen vidare en stund utan någon mer kontakt.
Hoppade då in i bilen och körde vidare till en sjö jag inte fiskat i på ett tag.
Började kasta och redan efter några kast klev dagens andra snipa på.


Detta trots att vinden låg på åt fel håll plus att en hel svanfamilj invaderat mitt favortiställe.
Utan dessa 2 störmoment så hade det kanske gått ännu bättre.
Detta var 100:e gäddan detta året. Hade ju hoppats på en större….. Men men, det kommer kanske sen?
Jag vet att det finns betydligt större fiskar här och nu börjar det bli dags att träffa dom!

Har kyl-chocken nu äntligen släppt, eller??
Oavsett vilket så var det 2 stycken väldigt efterlängtade gäddor som jag fångade idag.
Det behövdes!!!!
Om bilen inte skulle använts av familjen imorgon skulle det nog blivit en tur igen men det får bli en fortsättning på renoveringen istället.
Nu återstår bara kabeldragning samt golvmålning och sen kan jag flytta in i min hobby/fiskerum. Låter lite men i min takt så vet man aldrig när det blir färdigt…..

SKITFISKE PÅ ER!!!!!


Totalt antal gäddfisketurer i år : 108
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 100
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 3grader , halvklart , vattenstånd för högt i ån men normalt i sjön, halvgrumligt vatten. Fisken högg på Buster jerk Super Shallow färg skirtmört

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar