Summa sidvisningar

söndag 25 oktober 2009

091025 ”BETESTILLVERKNING”

Pga olika orsaker har det inte blivit fiske denna helgen.
Pga bilbrist blir det inget på Måndag heller och sen blir det en kort sväng till Tyskland för lite jobb men på Torsdag så kanske jag kan få till det? Hoppas!!

Man blir ju inte mindre sugen när man läser de andra grabbarnas bloggar och ser att det verkar vara bra fiske….

Har senaste tiden fastnat för tailbeten. Dessa verkar funka fint nu när det blir kallare och fiskarna lite slöare.
Favoriten är ju Zam Z Tail och jag skulle ju gärna vilja ha en sjunkande också men det verkar ju nästan omöjligt att hitta…… Har letat i butiker och även på nätet. Utan framgång.
Hur svårt får det vara? 85 grams sjunkande Zam Z Tail (gäddfärg). Kolla denna, ser het ut!!


I brist på riktigt fiske har jag istället ägnat en liten stund till att ”göra” ett bete.
Jag tog en Pike Attack (tror det är fiskekompaniets egna bete?).

Jag pillade bort ögonen, slipade ner det och lackade sen sidorna gröna och la i lite guldflakes.


Lade sen ett nät över och sprayade med guldfärg.
Sen monterade jag nya ögon och lackade det med klarlack.
Blev faktiskt överraskande bra resultat.
Gjorde sen också en egen tail efter tips från Brink.


Funkade super att skära isönder en jigg, montera in en trekrok och sen limma igen med superlim. Blev en fin centrerad tail. Jiggen var dock inte av helt rätt typ.
Vet att det finns jiggar på Fiskekompaniet som ser exakt ut som tailen på en Zam Z Tail.
Dessa har en grymt fin gång! Får åka in om och handla några så att jag kan modda tailen senare.
Blir till att testfiska så snart jag kan!

SKITFISKE PÅ ER !!


Totalt antal gäddfisketurer i år : 102
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 97
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar