Summa sidvisningar

onsdag 7 oktober 2009

091006 NYTT VATTEN

Efter ett tips från en fiskebroder (Tack Sxxxxx!) så var planen idag att testa ett nytt vatten.

Efter helgens regn trodde jag att det skulle vara perfekta förhållanden idag.
Jag hade hoppats på bra nivå och uppklarnande vatten.
Jag trodde fel………….
När jag kom fram så insåg jag att det var lite väl strömt och lite väl grumligt.


Man blir aldrig nöjd. För klart för grumligt osv……..
Trots detta började jag spana efter ett bra ställe att fiska på och efter en stund kom jag fram till ett ställe som såg vettigt ut.
Trots att jag inte förväntade mig något laddade jag på min nya favorit och började sen fiska.


Efter bara några kast får jag ett riktigt bra hugg och en fin gädda på 5+ går upp i ytan och sliter sig……………..
Gissa vem som stod där och kände sig som en idiot?
Jag var inte alls beredd på att få fisk. Ännu mindre på ett sånt jättehugg…….
Nu vet jag i alla fall att dom stora finns där.
Nästa gång skall jag vara beredd och då är det min tur.
Tailbete verkar ju fungera ganska bra.

I´ll be back!!!!

Skitfiske på er!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 98
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 95
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 16grader , klart väder, vattenstånd ganska högt, Väldigt grumligt, Fisken högg men släppte på Zam Z Tail

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar