Summa sidvisningar

fredag 23 oktober 2009

091022 FF FÖR TREDJE GÅNGEN I RAD……….

Efter Blekingeturen har nu fiskesuget börja komma tillbaka.
Tog en kort tur efter jobbet.

Förhållandena verkade perfekta!
Ganska mycket men klart vatten, lite växter, och mulet och blåsigt.
GÄDDVÄDER!!!
På med min Zam Z Tail och sen kastade jag ut.
Redan på första kastet missade en riktigt fin gädda betet. Kvar blev bara en STOR virvel… Uppskattningsvis ca 4-5 kg.
Jag provade att byta bete för att försöka få den att hugga igen men det lyckades inte.
Gick då en 10meter bort och kastade ut min Jimmy Lindahl Buster åt ett annat håll och genast kommer en fin gädda till och missar …….
Inte heller denna fisk ville hugga igen.
Fiskade sen vidare utan att ha någon mer kontakt.
Hade jag haft lite mer tid skulle jag nog kunnat lurat en fisk idag men det får vänta tills nästa gång.
Stack sen hem och började rensa bland mina beten.
Skall sälja allt på Tradera som jag inte använder. Onödigt att bara ha liggandes.
Det blev några stycken………
De flesta är typ provkastade, dvs i nyskick. Får hoppas dom inbringar lite cash till kassan.



SKITFISKE PÅ ER!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 102
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 97
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 9grader , molnigt och blåsigt , vattenstånd lite högre än sommarnivån, klart ”mörkt” vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar