Summa sidvisningar

torsdag 27 augusti 2009

090827 SOMMARFISKE

Idag blev det lite tid över efter jobbet.
Stack först en kort sväng till ett ställe där jag vet att en 10+ kan finnas.
Jag valde detta ställe av 2 anledningar. Dels för att eventuellt ha chans på en 10+ samt att testa nya spöet och rullen med nya veven.


Efter en del byte av bete mellan Buster Jerk och Big Bandit så kan jag bara ge allt högsta betyg. Nu går det inte längre att skylla på kass utrustning………
Dock var vädret inte på min sida idag.
Bilden under får sammanfatta första stoppet.


27grader varmt, blåsigt och skit på krokarna nästan vart kast. Behöver jag säga att det inte blev en 10+ idag?
Lite halvbesviken bestämde jag mig för att snabbfiska av ytterliggare 2 ställen.
Jag valde här att köra med UL kitet. Även här var vattnet fullt med ”skit” och tappade då lite av hoppet som fanns kvar.
Detta vände dock ganska snabbt!
Efter bara några kast fick jag ett trevligt hugg och efter en halvmesig fight kunde jag landa ,fota och returnera denna fisk.


Ledsen att kortet blev helkass….. Gick dock snabbt och jag hoppas gäddan klarade sig bra.
Bara några kast senare blev det en liten snipa.



Efter detta blev det dock inte fler gäddor.
Lagom nöjd med fisket valde jag då att istället att ägna mig åt att skaffa tillstånd att fiska på ett ställe som jag vet är grymt.
Detta gick över förväntan och nu kan jag fiska på detta ställe så mycket jag vill. GÖTT GÖTT!!!

Har nu också kommit upp till 1:1, dvs ett snitt på en gädda per fisketur.
ÄNTLIGEN!!! Har inte kommit av sig själv……

Har nu också börjat komma närmre en ny digitalkamera.
Det blir en Panasonic DMC-FT1.
Den har vunnit alla tester den varit med i och i senaste Fiskejournalen vann den också testen om bästa fiskekamera.
Enligt Fiskejournalen är rek. pris 4500kr.
Jag har dock letat runt en hel del och nu kommit fram till att jag kan köpa den från www.simplyelectronics.net för bara 270 Euro.
Verkar vara en firma med adress i EU men som eventuellt skeppar/importerar från HongKong.
Har också surfat runt en del för att hitta omdömen om denna firma och det verkar som om den är seriös. Kan dock ibland ta ett par veckor till leverans men vadå ??
4500kr jämfört med 2700kr är ju inte fy skam. To be continued…….

SKITFISKE!!!
Totalt antal gäddfisketurer i år : 86
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 86
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 27grader , klart väder, vattenstånd superlågt, klart vatten med mycket vattenväxter och ”skit”, Fisk på 4play 13cm dirty silver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar