Summa sidvisningar

onsdag 18 juli 2012

NYTT PB 120717

Idag var planen att frun skulle jobba tillsammans med sin kollega hemma hos oss och jag tillsammans med ett par av mina barn samt kollegans man och ett av deras barn skulle ut och fiska.

När barn är inblandade så är det bäst att det nappar mycket för att hålla intresset uppe :-)

Pga detta hade jag valt ut ett ställe där det brukar finnas gott om småfisk. Jag hade även förmäskat för att säkerställa napp :-)

Vi började fiska och innan första nappet var barnens intresse ganska svalt men när det började hugga så fick man fullt upp att göra med att sätta majs och mask på kroken :-)

Efter vars 10-15 fiskar svalnade dock intresset igen. Fotbollen var roligare ………

Jag och Jonas (kollegans man) fiskade dock vidare. Kul att fiska med barnen ;-)

Min tanke var att spara lite av de största fiskarna till morgondagens gäddmete.

Vi fick upp flera fiskar i fin storlek. Bla en del sarv.

Vi fiskade vidare och när jag får napp och lyfter upp så kopplar plötsligt inte hjärnan längre…… WTF??????? Ett missfoster????????? Sen……. Så…….. fattar……jag…..

EN GULDFISK:-) Nytt PB på guldfisk!!! Antar att det är en guldfisk? Ser inte ut som en Koi…

Ni kanske trodde att överskriften menade PB gädda? Får ju skämta lite ibland ;-)

Naturligtvis sparade jag den i hinken. Inte för att meta gädda med utan för att släppa i min damm.

Kan ju undra om det finns fler guldfiskar där och om den/de hunnit föröka sig? Då kan man ju fånga guldfisk sen:-) Vet att detta har varit ett problem ute i Europa men har inte hört om något i Sverige? Guldfiskar borde ju klara sig lika bra som flera andra arter av vitfiskar??

Jaja nu simmar den tillsammans med mina andra guldfiskar. Är dock lite längre och TJOCKARE än dessa :-) Den ser ut som en boll!!


 Mitt bygge av en lackbox går vidare. Vill kunna måla och lacka beten utan att det luktar kemikaliefabrik här nere i källaren. Får ju vara rädd om de få hjärnceller som finns kvar efter tonårens festande :-)

Stommen är klar nu. Fäste för lysramp, fläkt samt linor att hänga betena i är fixat.
Nu skall den bara kläs med masonit och målas.





Imorgon blir det gäddjakt igen!!!! Rapport kommer!!!

SKITFISKE!!!



Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :38st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :3st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 90st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar