Summa sidvisningar

torsdag 12 juli 2012

FLÖTESTROLLING 120712

Som jag tidigare skrev blev det lite flötestrolling nu under eftermiddagen/kvällen tillsammans med Stefan.

Efter en härlig sovmorgon och tillfixning av barnvakt betesfisk osv så var vi då till sist på G!

Vi var ute på vattnet ca kl 14.00 och började fiska direkt. Nu ÖSREGNADE det !!! Trots det följde vi vår plan.

Den var kristallklar! Sommarfiske = fiske på djupet.

Regnet avtog dock ganska snabbt.

Vi började flötestrolla och efter bara en liten stund får Stefan ett hugg som får knarrsignalen att gå upp i falsett………….rrrrrrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Efter en kort stund av massivt motstånd släpper den :-(

Ser ett fint märke i betesfisken men bakom bakre kroken……..

Tråkigt men så funkar fiske………..

Vi fiskar vidare och efter ca 1 timme landar jag detta monster :-)

Ingen jätte men en fisk. 1-0 till mig ;-)

I med betesfisken igen och efter ytterligare en timme får jag ett hugg igen. Denna gång med betydligt mer tyngd. Efter en bra fight håvar Stefan denna skönhet. 93cm och 6,9kg.

Inget monster detta heller men en fin gädda efter lång ”gäddtorka” för mig. Niiiiice :-)

Så rullar det på. Jag får ett hugg till efter ytterligare en timme.
Ingen jätte men en fisk.

3-0 till Jörgen :-)

Efter ytterligare en timme smäller det på en fisk för mig igen. Ovägd men en fin fisk på ca 5 kg. Helt ok.

Efter denna dör fisket ut helt. Vi kör sen på ytterligare 3 timmar till utan att känna ett liv.

Vilken underbar fisketur!!

Från ösregn och blåst till vindstilla och spegelblankt. Mitt i sommaren (eller vad det skall kallas?).

Hoppas Stefan vill ge sig på en returmatch snart.

SKITFISKE!!

Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2012 :37st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2012 : 6st
Övriga fisketurer 2012 :2st
Antal isgäddor 2012: 2st
Antal öppet vatten gäddor: 79st
Hundraklubbare 2012: 1st
10+ 2012: 1st
Årsbästa 2012(Gädda): 10,0kg 120129 113cm
Hundraklubbare totalt: 14st
10+ totalt : 5st
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm
BOTTENMETE PB (Gädda): typ 2-3 kg :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar