Summa sidvisningar

fredag 15 april 2011

HUR GÖR MAN FÖR ATT FÅNGA EN RIKTIG GRIS?

Svaret om man bor i Skåne är nog ganska klart……
Verkar bara finnas ett J

Fiska i ån med stort Å!!!

Hittills har jag ju fått för mig att jag skall hitta en best på något annat ställe men det verkar svårt.
Speciellt om man kikar lite på var årets riktigt stora gäddor är fångade.
Statistiken talar sitt tydliga språk.
Känns dock som om denna berömda å är otroligt svårfiskad jämfört med många andra ställen men när det väl nappar så……

Känns som om jag börjar närma mig ett tillstånd där jag är beredd att ge mig in i leken och inte ge upp förrän jag lyckats!

Varför ligga och flänga runt med bilen i halva Skåne och jaga snipor när jag bor några futtiga kilometer från ett av Sveriges absoluta toppvatten för just storgädda?


Finns inget riktigt klokt svar på det J

Folk från hela landet åker ner hit bara för att få några dagar i det berömda vattnet samtidigt som jag åker upp till Blekinge.

Ombytta roller i kubik!!!

Det är ju inte så att jag kommer att sluta med Blekingefisket då det är det roligaste som finns men "hemmapassen" kommer nog att börja planeras in på andra platser än tidigare.

Nytt mål kräver ny strategi!!!

Har också en fråga som ni gärna får svara på om ni kan/vet.

Vilken typ av krokar är bäst till gäddmete??

Har innan provar Owner 4or som jag tycker böjs på tok för lätt och har senaste tiden bytt till Gamakatsu 4or.
Är dock inte helt imponerad av dessa heller.
Nyligen rätade en 7kilosgädda  ut en av dessa totalt……
Har också sett att krokarna nästan rätats helt vid i stort sett varenda tillfälle då jag fått fisk på typ 8kg plus.

Inget bra betyg.

Brink tips är VMC. Vad säger ni andra?

SKITFISKE!!!

1 kommentar:

  1. 3-krokar för tubflugefiske är grova i godset även vid små storlekar och för mig har de aldrig böjts vid fighter med gädda upp till 12+

    Kolla med Tiljander han vet vilka jag menar, mins inte fabrikatet..

    SvaraRadera