Summa sidvisningar

fredag 22 april 2011

2 FISKETURER

Var ute en kort sväng igår för att se om gäddorna kommit igång igen.
Började kasta med min 4-play softlure.
Kände något, gjorde mothugg och drog av tafsen L
Hoppas att det var botten och inte en fisk……

Hade haft tafsen ett tag och trodde att det var lugnt men jag hade fel.
Antar att när man kör med mjuka tunna tafsar så slits dom ganska hårt. Just denna tafsen hade dragit upp en gädda på 13,1kg samt fått jobba en hel dag i Blekinge samt varit med på några kortare turer hemmavid.
Brukar knyta om tafsen efter en halv dag i Blekinge för att slippa allt krull. Får börja med det igen.

Åkte till nästa ställe och när jag står där och fiskar så plötsligt plaskar det till ORDENTLIGT typ 10 meter framför mig. Troligtvis en stor gädda som anföll ett byte.
Det var ett jätteplask!!! Var garanterat en fisk i riktigt fin storlek.
Jag kastar över platsen ett antal gånger och på typ 5-10e kastet får jag ett jättehugg på exakt samma ställe men inget som fastnar……
Efter det är det stendött igen och jag får åka till jobbet.

Idag blev det ett kort öringpass.
Inte mitt favoritfiske men i brist på huggande gädda får man ju testa något annat.
Var ute en sväng i ett privat vatten där jag sen länge har tillstånd att fiska.
Förr har jag fått öring upp till ca kilot där samt en hel del kring halvkilot.
Idag var det dock bara bebisar hemma L
Såg dock ett par fiskar i trevlig storlek som inte ville hugga.
Fick 3 st samt tappade ca 5st. Kul att känna lite sprattel i spöet igen.




Nästa tur blir en gäddtur igen.

SKITFISKE!!!

Totalt antal gäddfisketurer från isen i år : 17
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  i år : 17
Övriga fisketurer:1
Antal isgäddor:16
Antal öppet vatten gäddor: 27
Årsbästa (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
METE PB (Gädda): 9,4kg 101107

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar