Summa sidvisningar

torsdag 30 december 2010

2010 HIGHLIGHTS

Eftersom jag tillbringade 4,5 månad i Tyskland så blev det av naturliga skäl ganska mycket mindre fiske än året innan. Totalt 2010 blev det 52 fisketurer efter gädda.
Förra året blev det 117 st………

Trots denna jätteskillnad i antal fisketurer så lyckades jag lura upp 111 st gäddor detta året mot 103 st 2009…………

Även storleken detta år har varit mycket bättre.
2009 hade jag en fisk över metern. Det var mitt PB på 9,2 kg.Kändes lite som en turfisk då mina andra fiskar max nådde upp till 5kgs strecket.

Detta året har jag lurat upp 6 st över metern.

Känns som om det börjat lossna nu!!! Nu är det inte (bara) tur längre.

Att jag sen äntligen kom över 10kg är ju inte heller helt fel. Höjde mitt PB 2gånger under 2010. Först till 9,4kg och sen till 10,2kg. Grymt!!! Har detta året tillbringat mer tid på ställen med storfiskpotential vilket gett resultat.

Hade planer på att 2011 skulle bli året då jag kom in i 10 klubben och ut ur 100 klubben.

Får väl sikta på det sistnämnda då den första redan är klar.

Får skicka ett extra tack till Brink som ”lurade” in mig på isfiske. Kul som f-n!!

2011 kommer att börja på ett annat sätt än 2010 då jag bara gick och hoppades på att isen skulle smälta.

Nu är det fullt ös från dag 1!!!

Sen hoppas jag att vi lyckas fånga en lite större Blekingegädda 2011 än vi gjorde 2010.
Får skylla på ”Brink the guide”   

Har börjat att få en bra känsla för att hitta fisk vilket vi visade på Karlskrona Pike Tournament. 2a plats för mig individuellt och 2a i lagklassen. Nu saknas bara en riktigt fet Blekingedam så börjar det bli riktigt bra!

Här kommer lite storgäddor från 2010.


GOTT NYTT ÅR!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar