Summa sidvisningar

tisdag 25 augusti 2009

AMBASSADEUR VEVMODIFIERING

Idag har jag i alla fall ”pulat” med lite fiskeprylar.
Veven som jag för ett tag sedan köpte från ABU för 185 kr blev nu äntligen modifierad till en enkelvev..
Jag började med en lång original Ambassadeur vev i aluminium.


Jag valde denna för att kunna kapa den utan att förstöra ytbeläggningen på en kromad vev.
Denna är ju av helt rå aluminium. Kapning och slipning gick snabbt.
Efter det försänkte jag ordentligt på baksidan för en M4 insex.
Sen svarvade jag en ”klump” i rostfritt med M4 gänga. Försökte stajla till den lite.


Efter det var det bara att montera.
Tyckte faktiskt att det blev ganska bra!

Och nej jag har inte glömt låsblecket! :-)


Sen återstår det ju att se om den är bra att fiska med……….

SKITFISKE!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar