Summa sidvisningar

torsdag 20 augusti 2009

090819 Nästan inget fiske

Idag var planen att åka ut med UL prylarna till stället där jag de senaste gångerna fått så bra med fisk.
Klockan ställdes som sagt tiiiidigt och jag var ungefär framme när det ljusnade……


Eftersom jag var framme så tidigt så blev det en liten extrasväng för att testa nya jerkspöet på ett nytt ställe. Vattnet låg spegelblankt med en hinna av dimma ovanpå. Helt magiskt!
Kan ju dock inte visa er mer av bilden för då ser ni ju kanske var jag är …….
INTE AVSLÖJA!!!!


Nya spöet var grymt! Eftersom det är lite längre än jag är van vid så blir ju kasten oändligt långa. Att det sen nästan inte väger något gör ju inte saken sämre.
Betyg 5 rattar av 5 möjliga!!!
Sen var det ju synd att det inte blev någon fisk men det kommer……
Detta stället har garanterat potential. Nästan kände hur tian flåsade mig i nacken.
Blir fler besök här.
Efter denna lilla avstickare tog jag då mina UL grejor och började gå mot min super hot spot. Hann dock inte gå så långt innan jag stötte på en stor ko! Gick tillbaka och valde en annan väg men även här höll jag på att gå rakt in i en ko. Insåg då att hela stället verkade vara fullt av kor + en STOR tjur…….. Tappade då fiskesuget och gick tillbaka till bilen.

Körde då vidare till ett annat ställe men här var situationen densamma! Kor , kor och åter kor. Vilket missflyt! Känner mig inte helt bekväm med att stå i en hage med kossor och fiska även om jag har lov till det. Dom är ju ganska stora!

Körde då vidare ännu en gång och här gick det lite bättre. Redan efter några kast så kommer en riktigt fin gädda och tuggar i sig min 4-Play. Dock spottar den ut den lika snabbt…..

Går då vidare och efter ett tag hugger det igen och denna gången är det fast fisk.
Ingen jätte men ändå en kul UL fisk!


Efter det blev det inget mer på detta stället så jag körde vidare hemåt. Kunde dock inte låta bli att stanna till på ännu ett ställe på hemvägen och göra några kast med mitt nya jerkspö.
Lyckades då fånga ännu en gädda av modell snipa.
Oskulden borta på jerspöet!! Nu är det dags för större!!!
Efter detta var det färdigfiskat.

Ser nu att alla bilder i dagens inlägg är helkassa men tyvärr blir det så ibland. Ser det som ett tecken på att jag måste ha en ny kamera ….. gärna med HD filmning :-)

SKITFISKE!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 85
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 84
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 8grader , klart väder, vattenstånd superlågt, klart vatten, Fisk på 4play 13cm dirty silver samt BJ skitmört supershallow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar