Summa sidvisningar

måndag 31 augusti 2009

090831 Morgonfiske

Idag skulle det fiskas!!!
Jag började med att köra till en liten sjö som jag alltid trott på. Dock har jag hittills bara fått gäddor på några kilo här. Men idag skulle det ändras trodde jag……..
Jag var på plats samtidigt som solen gick upp och jag testade alla jerkar i lådan innan jag gav upp och körde vidare…… Inte ett enda napp…….

Stannade sen till i en stor å och försökte lura den där 10+aren som jag letar efter att hugga men det lyckades inte så bra…..

Efter det körde jag till ett annat vatten. Nu bytte jag ut jerkspöet mot UL kitet.
Detta ställe har dock två nackdelar.
- Det finns bara gäddor i modell mindre. Maxvikt ca 3-4 kg….. Dock kul på UL.
- Koooooor i massor!!!! Inte så kul.

Jag pratade med bonden för några dagar sen som sa att det bara är att ta med en käpp in i hagen och om ifall att en tjur eller ko anfaller så kan man slå till dom på huvet så går dom iväg. Lät ju lätt……

Idag tog jag då med en pinne och gick in i hagen. Alla kor var på andra sidan hagen så jag var inte så orolig. Jag hade redan börjat fiska när jag tittar upp och ser ca 20 kor komma springande i full fart rakt mot mig!!! Jag kastade min pinne åt h-vete och började springa mot stängslet. Lönt med en liten pinne mot en hel ko-arme´.
Plötsligt stannar dom upp och springer tillbaka till andra änden av hagen??
Lite försiktigt gick jag då tillbaka och fortsatte fiska.
Redan på första kastet blev det då en snipa. Isen bruten!!


Hade idag moddat min 4Play 13cm lite så att jag inte skall skada smågäddorna.
Främre trekroken är bortttagen och ersatt med en trekrok utan krokar för att få lite extra vikt.Funkade bra att fiska med.


När jag kom fram till ett av mina favoritställen riggade jag kameran och hoppades på en fräck film. Blev dock inget hugg men på första kastet hade jag 3 följare samtidigt!!
Lyckades dock inte lura någon av dom att hugga…..

Efter detta gick jag vidare och fick då omgående en gädda till. Inte stor men kul ändå.
Pga den låga vattennivån kunde jag idag se vartenda hugg vilket var riktigt fräckt!
Dock kändes det som om alla fiskar idag var väldigt slöa. Inget ös alls…..


Efter detta började jag gå hemåt då jag inte vill gå för nära kossorna….
Stannade då till på ett ställe som ibland kan leverera lite gädda.
Efter en del fiskande lyckades jag då till sist lura en gädda till att hugga.


Inte heller detta var en jätte men kul ändå. Kan också konstatera att alla fiskar idag var klockrent krokade framme i under eller överkäke. Bra!!!
Lyckades även fånga detta hugg på film med min ”cornflakes-paket-kamera”.

Vill ha min nya kamera nu!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3 gäddor är ju trots allt ganska ok. Dock är jag så less på vass, näckrosor och lågt vatten så att jag kan spy på det. Ge mig lite höstfiske!!!!!!

SKITFISKE!!!!!

Totalt antal gäddfisketurer i år : 87
Övriga fisketurer:4
Antal gäddor: 89
Årsbästa (Gädda): 9,2kg 090312
PB (Gädda): 9,2kg 090312

Förhållanden/beten
Temperatur ca 15grader , klart väder, vattenstånd superlågt, klart vatten med mycket vattenväxter och ”skit”, Fisk på 4play 13cm dirty silver

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar