Summa sidvisningar

fredag 1 mars 2019

POPPELSJÖN 190226


Efter en ganska jobbig tid så har saker och ting äntligen lugnat ner sig lite :-)
Morsan erbjöd sig att passa barnen så att jag skulle kunna komma iväg på lite fiske. Inget man säger nej till.....

Hade först tänkt att ta en heldag hos Simon men då såg jag på FB att han hade stängt hela veckan :-(

Bestämde mig då för att göra ett försök i Poppelsjön. Det är ju trots  ett ganska lätt och trevligt fiske.
Var ju sugen på att låta min nya Penn Slammer 4500 jobba lite.
Stack hemifrån tiiiiiidigt och var först på plats. Skönt att kunna välja plats!!







Monterade ihop prylarna och började fiska. Började bra och första fisken landades efter bara någon minut.

Tog sen ett par fiskar till varav en var en fin fisk på 17kg.

Efter det dog fisket TOTALT!!!!!
Jag testade alla knep i trollerilådan utan att få något att fastna på kroken :-(
En del ledde till hugg men jag lyckades inte få en enda fisk att fastna......
ÖKEN!!!!!!

Funderade ett tag och bestämde mig för att köra på ett spår istället för att hatta runt.
Riggade om och efter ett litet tag har jag ett bra hugg som jag lyckats få att fastna efter ett litet konstigt mothugg..

Nu fick jag en sjuk fight!!! Folk började samlas och tittade när jag drillade.

Till sist kommer det upp en jättefin Beluga på ca 25 kg som var krokad i sidan.....
Trist men jag kände att jag ryckte kroken ur munnen på den när jag satte mothugget.

Nu fick jag en bra känsla igen :-)

Fiskar vidare och får ett hugg till efter ca 30 min.

Ett BRA HUGG!!!!

Efter en bra drill landar jag en kändis  med bara 2 skäggtömmar. Denna har jag fångat innan.
Längd ca 175cm och vikt ca 27-28kg. En riktigt fin fisk!!!!
Såååååå   kuuuul!!! Och min Penn Slammer är en dröm att fiska med! Så stark!!!


Nu var dagen plötsligt räddad:-)

En 170cm+ fisk på 27-28kg. Så nice!!

Min taktik verkade fungera.......

Riggar om och kastar ut igen. Efter ytterliggare 30 min hugger det igen :-)

Nu är det stoooor fisk igen!!!

Fattar inte att denna är ännu större förrän jag ser den. Ett as!!
När jag får upp den på min matta ser jag att det är jätten. När jag mäter får jag den till 202cm.
Det är den största i sjön!!!! Ännu en gång har jag lurat den!!!!







Jämför med Jesper Larsens fisk som han vägde till 40+ och det är samma. Kolla prickarna på nosen.
Hans fisk uppe till höger. De andra 2 bilderna från mig.



Väger den och får den typ till 36kg men min våg är nog muppig. Skall fixa en ny!! De som vet säger att den väger typ 40kg. Spelar ingen större roll. Den är längre än mig :-)
Inte lätt att fota en 2metersfisk ensam. Fick dock till ett par vettiga bilder.

När jag lugnat mig fiskar jag vidare och landar efter tag en fisk på 23 kg :-)

Denna bilden blev sämre, hahahaha 😉

Sen lurade jag upp ett par mindre fiskar. Bla en beluga som satt fast i en jä-la korg med krokar :-(
Har sett liknande i Thailand. Går bara ut på att få upp fisken. Man skiter i hur skadad den blir på vägen.

Förutom korgen satt där även en trekrok. Efter en ganska snabb operation kunde jag släppa tillbaka fisken helt oskadd. Nice!!

Totalt landade jag 9 fiskar med toppfiskar på 17, 23, 27 och ca 40kg.

Magisk dag med grymma fiskar och bra fiskegrejor. Såååå kul!!! Detta var min 30:e Danmarkstur. Så lång tid tog det att lära sig få kläm på Poppelfisket. Nu får vi se när jag får kläm på fisket hos Simon......
Nästa gång blir det till att besöka Simons och jaga en 50+

SKITFISKE!!!!


Antal störfisketurer 2019: 3 (totalt 30st)
Antal störar 2019: 35st (totalt 213st)(Erika 15st)
Årsbästa stör: Beluga 202CM ca36-38kg Poppelsjön 190226
PB stör: Beluga 35-38kg 205cm 181227+190226, Sibirisk stör 20kg 148cm 170809, Vit stör 22,8kg 166cm 180422
Totalt antal gäddfisketurer i öppet vatten  2019 : 2st
Totalt antal gäddfisketurer från isen 2019 : 0st
Antal isgäddor 2018: 0st
Antal öppet vatten gäddor: 0 st
Hundraklubbare 2019: 0st
10+ 2018: 0st
Årsbästa 2019(Gädda): -----------------
Hundraklubbare totalt: 24st
10+ totalt : 7st
Övriga fisketurer 2019:
IS PB (Gädda): 10,3kg 110301 103cm omkrets 52cm
JERK PB (Gädda): 13,1kg 110318 längd 113cm
FLÖTMETE PB (Gädda): 9,4kg 101107 längd 110cm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar